Ik heb de Zero SR besteld. Dat ik deze zou nemen als de proefrit zou bevallen had ik al besloten. Waarom? De S zou feitelijk ook voldoende zijn, met zijn gecombineerde (snelweg / stad) actieradius van 130. Ook van 0 naar 100 binnen de 5 seconden is snel genoeg. Waar de S echter tekort komt, is de topsnelheid. Met een langdurige topsnelheid van 129 km per uur, heb je gewoon niet voldoende om veilig te kunnen motorrijden in Nederland. Snelheid afpakken van een motorrijder is als de superkracht afpakken van een superheld: dan rest alleen nog zijn zwakte.
De DSR spreekt me qua uiterlijk het meeste aan. Mijn laatste twee motoren van kwamen beide uit de GS range van BMW, dus dat allroad model ligt mij wel. Dat stoere uiterlijk gaat echter ten koste van actieradius (153 gecombineerd) èn snelheid (langdurige topsnelheid 145).
En dan kom je dus uit op de SR, met zijn 173 km gecombineerde actieradius en een langdurige top van 153, en 3,3 seconde naar de 100, is dat op dit moment de beste keuze voor mij.
Mijn motor is al in Nederland, bij Zero in Alkmaar. Het is dus een kwestie van naar Amsterdam vervoeren, op kenteken zetten, olie erin, voltanken opladen en gáán.
De oplettende kijker heeft het gezien: ik heb onderhoudskosten gemaakt! Jawel, 442 euro. En 74 cent. Wat is er gebeurd? De ...
Eindelijk is het dan zover: de proefrit op een Zero bij Motoport Amsterdam. Als ik mijn BMW parkeer zie ik ...
Goed, de MIA. Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon bij de belastingaangifte zou aangeven dat ik een elektrische ...
Mijn huidige motor is een BMW F700 GS. Enorm fijn ding, heeft me nog nooit in de steek gelaten en ...
18800
2
442
2157