De winter is eindelijk begonnen. Klinkt alsof ik er echt op zat te wachten, maar eerlijk gezegd zat ik gisteren op de Zero al te rekenen hoe lang het nog duurt, tot ik me realiseerde dat de winter nog maar twee weken aan de gang is...
Hoe dan ook, vanmorgen -4 graden. Handvatverwarming op standje rood, en gaan. Volgens Johan Cruijff kon je files oplossen door allemaal gewoon sneller te gaan rijden. Iedereen zou dan sneller van de snelweg af zijn: geen file meer. Volgens dezelfde redenatie ben ik ook harder gaan rijden om sneller uit de kou te komen. Ja natuurlijk, van snel rijden krijg je het ook kouder, maar het duurt korter!
De Zero vindt het allemaal prima. Als alles nog ijskoud is, maakt hij een geluid dat het beste te omschrijven is als een kruising tussen een boze Transformer en het geluid van een onderzeeer die te diep gaat, zoals je dat in een film hoort. Maar hij blijft gaan als een speer! Ik merkte vanmorgen wel dan boven de 120 kilometer per uur, het gas verder opendraaien niet meer het "wauw"-effect geeft bij deze kou. Normaal gesproken krijg je alsnog een duw in de rug, maar nu klom de snelheid maar gestaag verder.
Vanavond sneeuw. Hopelijk zitten ze er niet een paar uur naast, zoals twee jaar geleden, en komt de sneeuw inderdaad pas als ik alweer thuis ben.
De oplettende kijker heeft het gezien: ik heb onderhoudskosten gemaakt! Jawel, 442 euro. En 74 cent. Wat is er gebeurd? De ...
Eindelijk is het dan zover: de proefrit op een Zero bij Motoport Amsterdam. Als ik mijn BMW parkeer zie ik ...
Goed, de MIA. Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon bij de belastingaangifte zou aangeven dat ik een elektrische ...
Mijn huidige motor is een BMW F700 GS. Enorm fijn ding, heeft me nog nooit in de steek gelaten en ...
18800
2
442
2157