Update

Hoezo geen BMW?

Mijn huidige motor is een BMW F700 GS. Enorm fijn ding, heeft me nog nooit in de steek gelaten en rijdt als een malle.
De eerste elektrische motor die ik ooit in het echt zag, was de BMW C Evolution, toen ik met mijn F700 voor een beurtje kwam.
Je kan je afvragen wat eigenlijk het doel is van BMW, want ook hun elektrische middenklasse auto, de i3 moet het nou niet bepaald van zijn uiterlijk hebben. Misschien zijn ze bang om hun traditionele lijn te kannibaliseren? Zowel de auto (130 tot 160 kilometer volgens eigen opgave) en de motor (100 kilometer) hebben een actieradius om zachtjes bij te snikken, zeker als je die vergelijkt met de concurrentie, die er ook nog eens beter uitziet. Niet gek dat je de beide voertuigen amper ziet. En zelfs als je dit allemaal door de vingers wil zien, omdat je misschien echt BMW-fan bent, dan moet je wel struikelen over de prestaties. De scooter doet 0-100 in 6.2 seconden (OK, kan je ook nog door de vingers zien) en stopt ermee bij 120 kilometer per uur. Dus feitelijk rijd je dan op een 265 kilo wegende stadsscooter van dik 15.000 euro. Sorry BMW, deze ronde doen jullie niet mee.


Reacties

De BMW C Evolution heeft wel één voordeel t.o.v. concurrenten als Zero en Brammo: passieve veiligheid. Als je met een "echte" elektrische motor valt, kan het complete accupakket op je been vallen. Met een C Evolution is die kans kleiner. Om dezelfde reden rijd ik nu een BMW 1150 RT en durf ik het nog niet aan om een elektrische naked bike te kopen. Op zichzelf is het vreemd, dat er nog geen elektrische motor met kuip te koop is.

Peter van Mil | 13 mei 2017 | 18:10:12


Share This Post

Jouw reactie of commentaar

Jouw reactie
Jouw naam
Anti spam controle: negen plus twee =

16300

Kilometerstand

0

Stilstand door problemen

442

Onderhoudskosten

748

Leeftijd in dagen

© 2018 Mijn elektrische motorfiets.nl | Design door W3layouts | Code door Gilles Baatsen