Als je op Google yamaha electric intikt, dan suggereert Google een elektrische piano, een -gitaar, of een -viool. Geen motorfiets. En dat terwijl instrumentenmaker Yamaha toch al jaren best aardig meedraait in de motorenindustrie. Doen ze dan helemaal niets? Jazeker wel. Ook Yamaha zit, net als Honda, nog even in de concept-fase. Op de 44ste Tokyo Motor Show toonde Yamaha de PES2 en de PED2. Waarbij de P staat voor Passie, de E voor Elektrisch en de S voor Sport. Rijd je liever in de modder, dan pak je de D van Dirt. De fietsjes wegen 100 (dirt) of 130 (sport) kilo en vallen in de lichte categorie, vergelijkbaar met zo’n 125cc. Leuk voor Japan waarschijnlijk, en hier leuk als je een circuit of een bos hebt, maar nog altijd niet serieus te nemen als echte motorfiets, naar Nederlandse begrippen.
De oplettende kijker heeft het gezien: ik heb onderhoudskosten gemaakt! Jawel, 442 euro. En 74 cent. Wat is er gebeurd? De ...
Eindelijk is het dan zover: de proefrit op een Zero bij Motoport Amsterdam. Als ik mijn BMW parkeer zie ik ...
Mijn huidige motor is een BMW F700 GS. Enorm fijn ding, heeft me nog nooit in de steek gelaten en ...
Goed, de MIA. Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon bij de belastingaangifte zou aangeven dat ik een elektrische ...
18800
2
442
1713