Gisteren moest ik in de ochtend naar Amsterdam, toen even terug naar huis alwaar ik de motor eventjes aan de lader kon hangen, om vervolgens een retourtje Rotterdam centrum aan te gaan. Nu ben ik gewend om richting Amsterdam lekker het met gas te spelen, aangezien ik op die korte afstand toch de accu met geen mogelijkheid leeg krijg. Dus ook gisteren, totdat ik bedacht dat ik voor Rotterdam misschien wel een volle accu kon gebruiken.
Helaas, dat redde ik dus niet: ik vertrok met een tot 86% gevulde accu zuidwaarts. Ik was er niet gerust op, dus ik besloot ruim de tijd te nemen, en achter een vrachtwagen te blijven plakken. Langzaam rijden vergroot de actieradius aanzienlijk. Ik bedacht me dat als ik met 43% aan zou komen, ik de terugreis precies zou kunnen maken.
Naarmate de snelwegkilometers vorderden, slonk het percentage op mijn display. Omdat achter een vrachtwagen aanrijden niet zo heel erg spannend is, had ik tijd genoeg om uit te rekenen dat ik zo'n 8% capaciteit verloor per 10 kilometer, onder de huidige omstandigheden. Ik kon me geen verkeerde afslag veroorloven...
Natuurlijk nam ik dus een afrit te vroeg, maar gelukkig voor mij kon ik dat "kosteloos" corrigeren. Aangekomen op mijn bestemming, stond de meter op precies 43%. Als alles precies zo zou verlopen als de heenreis, zou de motor dus in mijn straat moeten uitgaan.
De terugreis verliep als de heenreis. Eerst achter een verhuiswagen aan, toen een stukje file, en vervolgens achter een grote melkwagen aan, die me helemaal tot aan Hoofddorp escorteerde. Of het nu de tegenwind van de heenreis was, of het stukje file, maar aangekomen bij Hoofddorp stond het percentage op 13%! Het laatste stukje kon ik dus weer "normaal" rijden, en kostte nog 3%. Ik had het gered!
Mocht ik deze rit vaker moeten gaan maken, dan moet ik toch maar eens een powertank gaan overwegen...
De oplettende kijker heeft het gezien: ik heb onderhoudskosten gemaakt! Jawel, 442 euro. En 74 cent. Wat is er gebeurd? De ...
Eindelijk is het dan zover: de proefrit op een Zero bij Motoport Amsterdam. Als ik mijn BMW parkeer zie ik ...
Mijn huidige motor is een BMW F700 GS. Enorm fijn ding, heeft me nog nooit in de steek gelaten en ...
Goed, de MIA. Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon bij de belastingaangifte zou aangeven dat ik een elektrische ...
18800
2
442
1713