Update

Gisteren had ik na de rit van huis naar werk nog 74% van de accucapaciteit over, met een. laten we zeggen, "vlotte" rijstijl. Vanmorgen heb ik het als test eens rustig aan gedaan. Netjes ongeveer de maximum snelheid, rustig optrekken en goed laten uitrollen bij stoplichten. Dit alles in sportmodus, want ik wil wel snel weg kunnen zijn als het nodig is. Resultaat: bij aankomst had ik nog 80% over; dat scheelt dus aanzienlijk. Maakt voor deze rit niet veel uit, maar mocht ik ooit eens verder moeten, dan is dit wel interessant.

De range indicator kan je live zien dalen als je snel rijdt, en weer zien stijgen als je langzaam rijdt. Dat is dus meer een indicator die zegt: als je veel stroom verbruikt kom je minder ver. Ik had het ergens gelezen en ook de dealer had het aangegeven: het percentage van de resterende accucapaciteit is de beste indicator, en daarvoor moet je gewoon een gevoel ontwikkelen. Eigenlijk net als een gewone benzinemeter: geeft deze aan dat je bijna leeg bent, dan moet je gaan tanken en als dat niet direct gaat, moet je kalm gaan rijden om zover mogelijk te komen op zo min mogelijk brandstof.

De app blijft een beetje spoken; ik krijg regelmatig nog een "unknown bike model", en dan heb ik geen idee of ik de rest van de data wel kan vertrouwen. Mogelijk vereist de app een internetverbinding om goed te kunnen werken, wat behalve onnodig, ook uitermate onhandig zou zijn, want in parkeergarages heb je nu eenmaal vaak geen verbinding. Dit vraagt om nader onderzoek.


Nog geen reacties

Share This Post

Jouw reactie of commentaar

Jouw reactie
Jouw naam
Anti spam controle: tien plus vijf =

16300

Kilometerstand

0

Stilstand door problemen

442

Onderhoudskosten

689

Leeftijd in dagen

© 2018 Mijn elektrische motorfiets.nl | Design door W3layouts | Code door Gilles Baatsen