Update

Rozengeur en maneschijn

Is alles dan rozengeur en maneschijn tot nu toe? Is er niets negatiefs te melden over de Zero?
Tuurlijk wel. Eerlijk is eerlijk. Voor een motor van ruim 18K (!!!) vind ik hem uitermate karig uitgevoerd. De productiekosten zullen ongetwijfeld gewoon hoog zijn, maar toch. De BMW had ik vol laten hangen met veiligheidssnufjes, zoals bandenspanningcontrole (heeft me een keer gered) en anti-slip controle (ASC, Automatische Stabiliteits Controle) (heeft me meermalen gered). Volgens mij geen dingen die de wereld kosten, maar de Zero ontbeert ze.
Een buitentemperatuurmeter. Zeer belangrijke informatie voor de motorrijder, zeker 's winters. Is het 5 graden, 3 graden of zelfs onder 0? Essentiele informatie, en volgens mij ook niet al te duur om dat op een motor te schroeven.
De Zero heeft ondanks zijn geringe formaat, een draaicirkel van een olietanker, doordat het stuur een beperkte uitslag heeft. Merk je niks van, totdat je moet lopen met de motor en een scherpe bocht moet maken, zoals bijvoorbeeld bij het achteruit de tuin in duwen.

De app. Ik heb er al vaker over geschreven, maar deze is niet zo erg goed. Dat hij via bluetooth verbindt met de motor, maakt hem eigenlijk ook redelijk zinloos: je moet dus letterlijk naast de motor staan om hem te gebruiken. Bouw die software dan gewoon in de motor in: laat in China een waterdicht Android device maken met grote knoppen en je hebt een prachtig kleurendisplay, en mensen hoeven niet meer een telefoon op hun motor te klikken voor extra functies.
De app kan nuttig gemaakt worden als hij de motor altijd zou herkennen EN als de motor ook via een wifi chip connectie zou kunnen maken met de app, zodat je ook de laadstatus vanuit je luie stoel kunt checken.


Nog geen reacties

Share This Post

Jouw reactie of commentaar

Jouw reactie
Jouw naam
Anti spam controle: acht plus zeven =

11000

Kilometerstand

0

Stilstand door problemen

442

Onderhoudskosten

532

Leeftijd in dagen

© 2018 Mijn elektrische motorfiets.nl | Design door W3layouts | Code door Gilles Baatsen